Sunday, August 01, 2010

31 Julai 2010

Salam,

Awal pagie hari sabtu nie aku bangun, orang lain duk sedap2 tdo kat umah, aku dah bingkas dari lena yang pendek, jam ayamku dah memekak kat telinga kul 6.00 tepat tanpa sebarang amaran dari mana2..
Sadis sungguh.....bangun dan mandi, so nak pegi mana awal2 bute nie....lupe lak, keje ganti untuk Hari Raya akan datang....sejuk sungguh air kolah....cebummm......

Lepas semua siap dan facebook pun settle, pegila opis, xlah awal sangat tp macam xde orang, ape2 pun kasi sarapan dulu....makanla sikit sebelum kerja yang amat penting hari nie untuk dibuat..

Tgh dok pk, camne la nak siapkan kerja, kekadang rase bosan sebab memikirkan kemalasan orang lain dan macam2 kerenah budak2 tua....hmm entahla....bilalah manusia bernama melayu nie nak maju..

So aku hepi ape yang aku buat hari nie, keje yang menyelesaikan masalah birokrasi dalam tempat kerja, kesian juga apabila budak2 jadi mangsa keadaan, tp rase bersyukur kerana berbakti kepada masyarakat, terutama di tempat2 ibadat orang2 islam kita. Jarang mendapat peluang untuk memberi sumbangan kepada Allah S.W.T, rase seperti menyucikan hati yang dah karat selama nie, dengan harapan dapat memberi kebaikan kepada diri sendiri...amin.

Begitulah dengan kerja-kerja yang dilakukan oleh pelajar sepanjang 1 hari di Bukit Lanchong, Shah Alam dengan memberi khidmat masyarakat yang tidak dapat dibayar dengan wang ringgit. Kerja -kerja amal yang dibuat pada awal pagi berterusan sehingga menjelang petang....penatla juga, tp xnak mengeluh kerana kerja dipaksa...susahkan nak cari orang yang baik.Kembali ke opis jam 3 petang dan rehat sebentar sehingga si Z datang menerpa minta untuk diajar mengenai CS, aku pun dah pening kepala.....ajarla ape yang mampu... rase macam dah xlarat.....cian die, nampak blur....

Pada masa yang sama aku lihat ade yang cuba nak mengambil kesempatan dengan apa yang aku buat, xperla hari nie hari aku, hari lain sape2 pun leh kene.....biarla.....nak sound pun xguna, bukan dapat duit pun...

Cukup jam 5 balik umah, rase puas, dapat duk depan TV tgk ASTRO, sambil duk minum air sejuk...arhhh sedap bangat..... dan bukakla fbook sementara mengupload gambar2 yang diambil mase khidmat masyarakat td, kelakar jugak tgk sendiri buat kerja...

cukup jam 12.30 aku tdo berlampukan lampu garam dan lelap sampai pagie....amin...

No comments: