Monday, February 06, 2012

Perempuan - Ada Cantik dan Tidak

Assalamualaikum

Nak tau jugak part mana yang cantik dekat pempuan nih, ade yang kata pada paras rupa, ada yang kata dengan sopan santunnya, ade yang kata yang menjaga auratnya dan segala bagai, tul x.

Bagi yang bertuah, dapatla awek-awek yang comel dan cantik, sedap mata memandang, siap dengan berkasih sayang serta jiwang-jiwang ayatnya, bagi mereka yang rase mereka ini cantik meraka lebih berkeyakinan untuk kehadapan iaitu lebih kepada mendapat perhatian dari lelaki-lelaki di sekeliling meraka, adakah mereka ini mahu kan sesuatu yang boleh memberi mereka sesuatu yang baik atau sebaliknya, ini bergantung juga kepada penampilan dan gaya tingkah laku.

Kekadang perempuan ini suka kalo menjadi rebutan dikalangan lelaki diluar sana, kalo boleh semua lelaki yang diidam-idamkan itu mereka mahukan semuanya, tul x, xcaya boleh tanya mereka-mereka ini, lagi-lagi kalo dapat artis K-Pop, kalo boleh dah nak sampai korea.

Akan tetapi bagi mereka yang tidak beberapa menawan ini, lagi2 dengan shape yang tidak ada potongan langsung, asik2 kene buli dan diperkatakan kekurangannya. Adil kah bagi mereka ini, sedangkan mereka juga adalah manusia yang Allah S.W.T jadikan sempurna, tiada cacat celanya, cukup sempurna dengan sifat-sifatnya, tetapi mengapa mereka tidak mendapat perhatian, kerana mereka tidak cantik, itu saja, perangai buruk, dan macam-macam lagi.

So ape yang perlu dibuat, berdiam diri atau sebaliknya, so bagi lelaki-lelaki diluar sana, jangan la terlalu taksub sangat dengan kecantikan perempuan, kerana perempuan yang cantik adalah milik semua orang, kenapa milik semua orang? sebab apabila ramai lelaki yang melihat maka dihati mereka secara tidak langsung akan berkata "Oh cantiknya, best kalo jadi awek aku nih", so kalo 100 orang lalu, mesti ada dikalangan meraka yang mengatakan ayat yang sama.

Perkara-perkara ini selalu berlaku jika perempuan itu masih belum berkahwin, so apakan jadi jika seorang wanita yang cantik dan tidak tadi berkahwin sudah, dimanakah kedudukan mereka sekarang, adakah mereka-mereka ini boleh lagi menonjolkan penampilan-penampilan sebelum mereka berkahwin, tentu tidak kan, so ape kurangnya dengan perempuan yang tidak cantik, adakah masih sama, tentulah tidak, so boleh dikatakan perempuan yang cantik hanya kekal sebelum perkahwinan tetapi tidak selepas kahwin, kerana perempuan yang cantik tadi apabila bergelar isteri maka dia mestila patuh kepada suaminya iaitu kecantikannya adalah untuk tetapan suaminya.Maka yang tidak cantik tadi tidak la perlu gelisah kerana selepas berkahwin rezeki yang Allah berikan adalah yang terbaik.

(So kepada yang tidak cantik 2, janganla rase rendah diri, jadi lah diri anda yang terbaik...Amin)

2 comments:

Unknown said...

ada lelaki cantik ke?

Mohd.Esta Husna said...

lelaki hodoh dan ensem jer