Monday, February 06, 2012

6 Februari 2012

Assalamualaikum

Walaupun dah masuk 3 hari cuti, masih xde apa2 yang menarik berlaku pun kat sini, ingat petang td nak hujan tp xhujan pun, last2 panas juga harinya. Sakit kepala dan kaki pun dah hilang, maklumla dah cukup rehat, seharian tdo xde aktiviti, ingat nak kemas-kemas umah sikit tp macam malas nak buat.

Sekarang nie nak dikatakan satu perkara nih, sebenarnya payah nak cakap, nak kata mementing kan diri, entahla, xbleh nak judge orang lain, orang lain pun ade pendapat lain, maybe mereka betul, atau maybe mereka salah, apa-ape pun mereka ingat mereka betul.

Jika ada A, B dan C dengan satu situasi yang agak tidak berlaku secara langsung, maybe tidak disengajakan, yang si A memikirkan sesuatu yang mungkin berlaku jika si B dan C menggunakan sesuatu tanpa mendapat kebenaran si A, si B dan C terus je menggunakan sesuatu tanpa memikirkan ape kah yang akan berlaku jika si A melenting, tp si A tidaklah berbuat demikian, sehingga satu ketika yang si B dan si C nie masih tidak reti-reti untuk berfikir ape yang mereka telah lakukan, dalam anggapan yang mereka ini boleh je guna sesukahati mereka.

Tp si A nie memang jenis yang tidak kisah dengan semua itu cuba si B dan C harus beringat supaya ape yang mereka buat itu dan ini harusla sekurang-kurangnya meminta kebenaran dari si A. nak kate mis*** sangat xdela kan, tp untuk menguruskan diri tu, xyah la rasa-rase nak berkongsi. Kalo si A tuh berpindah mesti mereka-mereka ini merasa sesuatu perasaan dimana mereka telah mempergunakan hak orang lain tanpa meminta kebenaran...tul x...

So terpulanglah, ade sesetengah orang amat berkira ape yang mereka lakukan, ada sesetengah pulak jenis xkisah, ko gunalah sampai hancur pun xpe, sesetengah lagi, ko usik ko hengat harta mak bapak ko ker, so anda di mana, jika anda tersepit seperti ini, apa yang anda akan lakukan, bagi si A, dia hanya berserah kepada Allah S.W.T, kerana semua itu adalah milik-Nya...

Amin..

2 comments:

Unknown said...

pindah je...

Mohd.Esta Husna said...

hahaha.....boleh macam 2 ker